Potkali se tak trochu náhodou před střední školou, prohodili pár slov a v dalších týdnech a měsících už společně dělali na prvních webových stránkách pro cukrárnu nebo prodejce stavebnin. Radim Tvrdoň a Martin Možnar se ale postupně od webů dostali k virtuální realitě, založili společnost WeBoard a dnes připravují tréninkové aplikace pro fastfoodové řetězce a také speciálního bota Ailu. O cestě od kartonových brýlí k virtuální realitě s umělou inteligencí vyprávěl jeden ze spoluzakladatelů WeBoardu Radim Tvrdoň v podcastu Poprvé. 

 „Kamarád hodil na stůl papírové VR brýle a řekl mi: tohle je budoucnost. Já jsem si je postavil a ohromilo mě to,“ vyprávěl Radim Tvrdoň, za jakých okolností se poprvé setkal s virtuální realitou. Ony zmíněné brýle byly Google Cardboard, stačilo do nich vložit chytrý telefon a během okamžiku jste se ocitli ve virtuálním světě.

Radim Tvrdoň a jeho kolega Martin Možnar v nich vycítili obrovskou příležitost, takže si pořídili výsekový stroj, dali ho do garáže a pustili se do výroby takových brýlí. Tehdy se jejich společný byznys točil více kolem marketingu a poskytování on-line služeb, takže VR brýle nabízeli na různé konference jako zpestření a ukázku nové technologie. Právě v ten moment se pomalu začínala rýsovat jejich firma WeBoard.

Od kartonu to byl už jen kousek k trenažerům a výukovým aplikacím ve virtuální realitě pro McDonald’s, KFC nebo banky či pojišťovny. „Spojení virtuální reality a HR byla přirozená geneze. Zjistili jsme, že firmy mají v tréninku zaměstnanců mezery,“ popisuje Tvrdoň.

V současnosti se WeBoard ve spolupráci s ČVUT věnuje vývoji virtuální reality s prvky umělé inteligence. Jejich bot se jmenuje Aila a chtějí s ním v dalších letech prorazit například do obchodních center nebo ubytovacích zařízení, kde by Aila poradila s orientací nebo pomohla vyřídit odbavení v hotelu.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Poprvé si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.