Do podnikání se vrhl už jako teenager na střední škole. S kamarádem založil e-shop, nakoupil elektroniku v Číně a začal prodávat. S vydělanými penězi rostla chuť, a tak přikoupil další e-shopy. Jenže to už bylo moc velké sousto a po roce se byznys zhroutil. Neúspěch však Jana Fabiniho nezlomil, v další epizodě podcastu Poprvé popisoval, jak před dvěma lety rozjel výrobu hrnců a pánví pod svým jménem Fabini.

 

„Chtěl jsem přinést nádobí, které bude dostupné a bude mít dobré vlastnosti. Na trhu takový produkt chyběl,“ vysvětloval Jan Fabini v podcastu Poprvé, co ho motivovalo prorazit v segmentu s kuchyňským vybavením. Když před dvěma lety o nápadu uvažoval, zjistil, že je na trhu buď nádobí, které je cenově dostupné, ale není příliš kvalitní, anebo luxusní nádobí, které má svou kvalitu, ale je drahé.

Díky svým zkušenostem s provozováním e-shopu také věděl, že chce zboží prodávat napřímo. V obchodních řetězcích by sice dokázal oslovit více zákazníků, ale kvůli marži obchodníků by hrnce musely být dražší. „Pro mě je důležitý vztah se zákazníkem a také jsme schopni tím zachovat kvalitu a nabídnout ji za přijatelnou cenu, pracujeme s nižšími maržemi,“ vysvětluje v podcastu svou strategii.

Za první rok na trhu prodal Fabini přes šest a půl tisíce kusů nádobí, což udělalo tržby kolem 9 milionů korun. „Letos bychom chtěli objem ztrojnásobit,“ říká.

Jan Fabini dále v podcastu Poprvé popisoval, jak ve věku teenagera postavil e-shop s ročním obratem kolem 10 milionů korun, čím okouzlil investory Jiřího Hlavenku a Martina Rozhoně, že se rozhodli investovat do výroby nádobí, proč nejprve musel hrnce a pánve vyrábět v Číně a kam dál míří s vlastní značkou kuchyňských potřeb.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Poprvé si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Související