Chtěl běhat po lese a žít dobrodružný život, proto se vrhnul na putování po světě. Na jedné ze svých cestovatelských výprav ale narazil na malý obchůdek s koženými batohy a to ho nasměrovalo k podnikání. O vzniku značky Bagind, spolupráci s mladým byznysmenem Václavem Staňkem a jeho firmou Vasky a cestách po Asii vyprávěl dobrodruh a podnikatel Lukáš Matějček v podcastu Poprvé.

"O podnikání jsem dřív neuvažoval, já jen chtěl žít neobyčejný život," odpovídá na otázku, co byl jeho sen. Proto se po maturitě vydal na cesty po světě. Nejdříve zamířil do Íránu, později byl v Nepálu či v Indii. Právě v druhé nejlidnatější zemi světa v pouštním městě Džajsalmér narazil na malý krámek a řemeslníka Dennise. Ten už o několik měsíců později začal hrát velmi důležitou roli v Matějčkově podnikatelském příběhu. 

"Chtěl jsem si u něj koupit kožený batoh, Dennis mi však řekl, že mi ho neprodá, ale že mi místo toho ušije jiný, když si počkám. Jeho žena mi uvařila čaj, já seděl a koukal, jak šije. Během toho jsme se bavili o Denisově obchodě a jeho rodině," vzpomínal Matějček na osudové setkání tisíce kilometrů od domova.

Po šesti hodinách byla práce na batohu hotová a na nějakou dobu se jejich cesty rozešly. Matějček zkusil vyrazit ještě na jednu výpravu po jihovýchodní Asii, ale z putování se pro něj vytratila zábava. "Necestoval jsem pro tu podstatu, že mě to baví, ale kvůli divákům a sledujícím na sociálních sítích. V 21 letech jsem v podstatě vyhořel a nechtěl jsem to už dál dělat."

Našel si tedy práci v Praze a začal žít běžný život. Po půl roce se Matějčkovi začalo stýskat po dobrodružství z cest. Proto si usmyslel, že si založí vlastní e-shop, který bude schopný řídit ze zahraničí.

Napsal e-mail indickému řemeslníkovi Dennisovi, poslal mu peníze na výrobu 10 batohů a čekal, co se bude dít. Rozjezd Bagindu ale nebyl tak snadný, jak Matějček očekával. Během prvních měsíců téměř nic neprodal, za celý první rok fungování e-shopu si kožený batoh koupilo jen několik desítek lidí.

V celé epizodě podcastu Poprvé Lukáš Matějček popisoval, čím se mu podařilo značku Bagind nastartovat, že se z pár prodaných kusů dostal během dvou let na desítky tisíc prodaných batohů, kabelek a tašek. Rovněž popisoval, jakou roli v jeho příběhu hrál Václav Staněk a jeho Vasky, jak se proměnila výroba v Indii a kam dál se bude ubírat značka Bagind.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Poprvé si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru